Nestandardní úlohy v matematice
Non-standard problems in mathematics education
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/2644/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2644Identifiers
Study Information System: 20579
Collections
- Kvalifikační práce [19336]
Author
Advisor
Referee
Zapotilová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 1. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Cílem mé diplomové práce je zmapovat oblast nestandardních úloh ve výuce matematiky. Teoretická část práce má vymezit význam tohoto termínu a zmínit práce a názory současných odborníků v oblasti didaktiky matematiky. Chci zde ukázat a vymezit nejdůležitější typy nestandardních úloh, se kterými jsem se setkal, pokusit se najít jejich zdroje a nalézt výhody i obtížnosti při jejich používání ve vyučování matematiky. Do teoretické části jsem zařadil i charakteristiku procesu jejich řešení a pojem motivace. Praktická část diplomové práce obsahuje analýzy dětských řešení vybraných nestandardních úloh a dotazníků, které byly dány k vyplnění učitelům k získání rámcového přehledu o využívání nestandardních úloh v praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
My diploma-work wants to deal with non-standard task in math area. Theoretical part of this work wants to define the meaning of this term and summarize works and statements of contemporary experts. It want to name and divide the most important types of non-standard tasks, try find sources of them and find advantiges and difficulties of using them in teaching of math. Description of task-solving process and motivation in general are also involved. Practical part of my diploma work consists of analyse of children's solution of selected non-standard tasks and questionaires, that were given to teachers, to get a brief look into a reality of using them in teaching of math. . Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)