Rhoticity in Czech students and graduates' English
Roticita u českých studentů a absolventů anglického jazyka
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2669Identifiers
Study Information System: 20723
Collections
- Kvalifikační práce [19336]
Author
Advisor
Referee
Červinková Poesová, Kristýna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 1. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Very good
This diploma thesis will provide a description of the M phoneme from articulatory, acoustic-auditory, and phonological point of view. The structure of the theoretical background will be that of a comparative study of the /r/ phoneme in the English and Czech language. In the research part, rhoticity will be examined in practice in graduates and students of English language and literature at the Faculty of Education of Charles University in Prague. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tato diplomová práce poskytne popis fonému /r/ z artikulačního, akusticko-auditivního a fonologického pohledu. Teoretická část je napsána formou srovnávací studie fonému /r/ v anglickém a českém jazyce. Ve výzkumu budeme sledovat realizace fonému lx\ v praxi u absolventů a studentů anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)