Editor implicitních ploch
Implicit surface editor
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/26745/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26745Identifikátory
SIS: 71893
Kolekce
- Kvalifikační práce [11264]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horáček, Jan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
22. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato práce se zabývá využitím implicitně de finovaných ploch k modelování trojrozměrných objekt v počítačové grafi ce. Nejprve na teoretické úrovni rozebírá běžné postupy a nástroje, které se k takovému modelování používají a soustředí se na jejich matematické pozadí. Poté následuje dokumentace k interaktivnímu editoru BlobsEd, jenž byl vyvinut, aby demonstroval základní možnosti těchto nástrojů pro vytváření různých trojrozměrných tvarů a ploch.
This thesis dwells on usage of implicitely de fined surfaces for modeling three-dimensional objects in computer graphics. At the beginnig common approach to this kind of modeling tools is presented and its mathematical background is revealed. Then a documentation for BlobsEd editor follows which was developed to demonstrate basic capabilities of those tools to create various kinds of threedimensional shapes and surfaces.