Editor implicitních ploch
Implicit surface editor
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/26745/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26745Identifiers
Study Information System: 71893
Collections
- Kvalifikační práce [11266]
Author
Advisor
Referee
Horáček, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
22. 6. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato práce se zabývá využitím implicitně de finovaných ploch k modelování trojrozměrných objekt v počítačové grafi ce. Nejprve na teoretické úrovni rozebírá běžné postupy a nástroje, které se k takovému modelování používají a soustředí se na jejich matematické pozadí. Poté následuje dokumentace k interaktivnímu editoru BlobsEd, jenž byl vyvinut, aby demonstroval základní možnosti těchto nástrojů pro vytváření různých trojrozměrných tvarů a ploch.
This thesis dwells on usage of implicitely de fined surfaces for modeling three-dimensional objects in computer graphics. At the beginnig common approach to this kind of modeling tools is presented and its mathematical background is revealed. Then a documentation for BlobsEd editor follows which was developed to demonstrate basic capabilities of those tools to create various kinds of threedimensional shapes and surfaces.