Využití příběhu při práci s dětmi
The Use of Stories when working with Children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2675Identifikátory
SIS: 20377
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marušák, Radek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
30. 1. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
V teoretické části jsem se zabývala tím, proč na děti tak mocně působí poh y mají příběhy obecně v životě člověka takový význam. Dále jsem představila několik p g pro děti, které na silném vlivu příběhů stavějí. Hlavní jednotící linií mého zamyšlení nad emi programy byla míra a způsob zapojení dětí do děje příběhu. K přesnějšímu nalezeni ro e e vztahu k příběhu a k porozumění tomu, co vlastně tato role obnasi, mi posloužila teorie příběhu. . V souvislosti s těmito tématy jsem opakovaně zdůrazňovala otázku zřdpov^ ^ zodpovědnosti za svůj příběh. Poukázala jsem na to, jak podstatnou roli j v lidském životě a jak k jejímu rozvoji mohou přispívat pohádky a pribehy vůbec. Uve a j Aristotelovu myšlenku, podle které je příběh nápodobou jednání a teorie některý ji dále rozvíjejí. Ricoeur upozorňuje na to, že příběh poskytuje člověku určitý odstup od re ty ^ zavedeného způsobu nazírání na ni. Zároveň má příběh stejnou strukturu jak " tak, jak jsme zvyklí ji vnímat. Poskytuje nám tak prostor pro získání urč'tý zkušeností mimo naši bezprostřední realitu a umožňuje uplatnit je v našem každo Mezi takové zkušenosti patří právě zkušenost s vedením vlastního příběhu a zo p něj. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
V teoretické části jsem se zabývala tím, proč na děti tak mocně působí poh y mají příběhy obecně v životě člověka takový význam. Dále jsem představila několik p g pro děti, které na silném vlivu příběhů stavějí. Hlavní jednotící linií mého zamyšlení nad emi programy byla míra a způsob zapojení dětí do děje příběhu. K přesnějšímu nalezeni ro e e vztahu k příběhu a k porozumění tomu, co vlastně tato role obnasi, mi posloužila teorie příběhu. . V souvislosti s těmito tématy jsem opakovaně zdůrazňovala otázku zřdpov^ ^ zodpovědnosti za svůj příběh. Poukázala jsem na to, jak podstatnou roli j v lidském životě a jak k jejímu rozvoji mohou přispívat pohádky a pribehy vůbec. Uve a j Aristotelovu myšlenku, podle které je příběh nápodobou jednání a teorie některý ji dále rozvíjejí. Ricoeur upozorňuje na to, že příběh poskytuje člověku určitý odstup od re ty ^ zavedeného způsobu nazírání na ni. Zároveň má příběh stejnou strukturu jak " tak, jak jsme zvyklí ji vnímat. Poskytuje nám tak prostor pro získání urč'tý zkušeností mimo naši bezprostřední realitu a umožňuje uplatnit je v našem každo Mezi takové zkušenosti patří právě zkušenost s vedením vlastního příběhu a zo p něj. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)