Sobo Mariáš
Sobo Marias
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/26868/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26868Identifiers
Study Information System: 49320
Collections
- Kvalifikační práce [11266]
Author
Advisor
Referee
Malohlava, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
15. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Cílem práce je softwarový projekt licitovaného mariáše. Jedná se o počítačovou hru pro jednoho uživatele se dvěma hráči, které ovládá počítač za použití algoritmů simulujících chování lidského hráče, nebo pro tři uživatele po síti pomocí TCP socket. V písemné části práce je popsán vývoj aplikace od analýzy, výběru vhodných technologií, návrhu až po podrobné zdokumentování projektu z uživatelského i programátorského hlediska. Součástí je i souhrn pravidel licitovaného mariáše, které jsou v této hře aplikovány. Program je napsán v C++ za použití knihovny SDL.
The aim of this work is a software project of Whist. It is a computer game for one user against two players, which are managed by the computer using algorithms simulating the behaviour of a human player, or for three users playing over network with the help of TCP sockets. In the written part of work there is described the evolution of application from the analysis, used technologies, design to the detailed documentation from both the user's and programmer's point of view. Also included is the overview of the rules of Whist which are used in this game. The program is written in C++ using the library SDL.