Uspokojování potřeb dítěte v kontextu dnešní rodiny a mateřské školy v souvislosti s nepravidelnou docházkou
Meeting the Needs of Children in the Context of Today?s Family and Nursery Schools in connection with Irregular Attendance
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2688Identifiers
Study Information System: 20469
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Opravilová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 1. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce je věnována problematice nepravidelné docházky dětí 3-4 letých do mateřské školy, k níž přistupuje s ohledem na základní psychické potřeby dítěte. Zabývá se vývojem rodiny a vztahem společnosti k dítěti, vývojem mateřské školy a její výchovně vzdělávací a sociální funkce. Mapuje názory rodičovské a pedagogické veřejnosti na tento typ docházky, pojmenovává její pozitivní i negativní aspekty a uvádí je do společenských a pedagogických souvislostí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis deals with irregular attendance at a nursery school. It is concentrated on children between the ages o f 3 and 4 considering basic psychological needs o f the children. The object o f the thesis is also a family development, relationship between the society and the child as well as the nursery school development and its educational and social function. It brings parents and teachers' opinions o f this kind o f education, describes its positive and negative aspects and shows them in a social and pedagogical context. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)