Vstup dítěte do školy z hlediska školní připravenosti v kontextu vnitřní reformy
The Entry of Children to School with a View to Readiness in the Context of Internal Reform
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2690Identifiers
Study Information System: 20585
Collections
- Kvalifikační práce [19336]
Author
Advisor
Referee
Tomková, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 1. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Diplomová práce se věnuje problematice školní připravenosti a adaptace dětí na školní prostředí v kontextu současné vnitřní reformy školy. Teoretická část uvádí utváření klíčových kompetencí, proměny primárního vzdělávání a specifika práce s dítětem v počátcích školní docházky. Dále popisuje inovativní přístupy v řešení problematiky školní připravenosti a adaptace na školní prostředí. Část praktická analyzuje ve třech případových studiích kompetence škol z hlediska individualizace a vnitřní diferenciace. Na základě dotazníků a rozhovorů předkládá názory a zkušenosti učitelů se začleňováním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Klíčová slova: školní připravenost, individualizace, vnitřní reforma školy, klíčové kompetence, inovativní přístup ke vzdělávání Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The dissertation deals with the problem of school readiness and school environment adaptation in the context of the primary education internal reform. Theoretical part describes formation of key competences, primary education transformation and education strategy concerning specifics of the work with the child entering primary school. It also describes the innovative approaches in solution to school readiness and school adaptation environment. Practical research analyses in three case studies school competences in the individualization and internal differentiation's point of view. It presents, based on the questionnaires and interviews, teachers' opinions and experience with inclusion of children with special educational needs. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)