Možnosti základních a středních škol jako poskytovatelů celoživotního vzdělávání
The options for primary and secondary schools as the lifelong education providers
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27257Identifiers
Study Information System: 87898
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Pekárková, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
22. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce se zabývá koncepcí celoživotního vzdělávání, jejím vývojem na mezinárodní i národní úrovni a strategickými opatřeními směřujícími k implementaci principů celoživotního učení především do školní praxe. Zaměřuje se na způsoby, jakými se školy mohou podílet na této koncepci zejména ve směru otevřenosti škol a jejich proměny ve vzdělávací centrum komunity. Popisuje koncept komunitního školství jako model realizace celoživotního vzdělávání na půdě školy.
The bachelor thesis deals with the concept of lifelong education and its development at international and national level and strategic measures aimed at implementing the principles of lifelong learning, especially in school practice. It focuses on the ways in which schools can participate in this approach, particularly in the area of openness of schools and their change into educational community centres. It describes the concept of community education as a model for the realization of lifelong education in schools.