Výuka syntaxe na měšťanských školách v první polovině 20. století
Teaching syntax in council schools in the first half of the 20th century
rigorous thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/2730/thumbnail.png?sequence=5&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2730Identifiers
Study Information System: 149257
Collections
- Kvalifikační práce [19336]
Author
Referee
Šmejkalová, Martina
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Czech Language
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 2. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Tato práce se věnuje problematice vyučování syntaxe na měšťanských školách vletech 1907-1939. Popisuje vývoj měšťanské školy jako takové, vývoj učebních plánů a osnov pro měšťanské školy ve vymezeném období. Řeší otázky, jaká byla pojetí výuky českého jazyka a jaké didakticko-metodické postupy navrhovaly tehdejší didaktiky a metodické příručky pro učitele. Především se tato práce věnuje analýze dvou učebnicových řad pro měšťanské školy autorů Josefa Müllera a autorského kolektivu Ludmila Žofková - Bohumil Tožička. Na základě obsahové analýzy je zjišťováno, jak byla syntaktická témata zakotvena v učebních osnovách pro měšťanské školy a jakým způsobem autoři učebnic a mluvnic syntaktické učivo v jednotlivých ročnících měšťanské školy prezentovali. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tato práce se věnuje problematice vyučování syntaxe na měšťanských školách vletech 1907-1939. Popisuje vývoj měšťanské školy jako takové, vývoj učebních plánů a osnov pro měšťanské školy ve vymezeném období. Řeší otázky, jaká byla pojetí výuky českého jazyka a jaké didakticko-metodické postupy navrhovaly tehdejší didaktiky a metodické příručky pro učitele. Především se tato práce věnuje analýze dvou učebnicových řad pro měšťanské školy autorů Josefa Müllera a autorského kolektivu Ludmila Žofková - Bohumil Tožička. Na základě obsahové analýzy je zjišťováno, jak byla syntaktická témata zakotvena v učebních osnovách pro měšťanské školy a jakým způsobem autoři učebnic a mluvnic syntaktické učivo v jednotlivých ročnících měšťanské školy prezentovali. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)