Perugino a Cremona
Perugino and Cremona
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28059Identifiers
Study Information System: 87943
Collections
- Kvalifikační práce [23838]
Author
Advisor
Referee
Konečný, Lubomír
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
History of Art
Department
Institute of Art History
Date of defense
23. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Ústředním tématem předkládané práce je obraz Madony se světci v cremonském kostele Sant'Agostino od Pietra Perugina v kontextu jeho celkového působení v severní Itálii. Po úvodní charakteristice Peruginovy umělecké osobnosti následuje popis jeho severoitalských zakázek a zejména jeho cremonského obrazu. V dalších pasážích je vymezen vývoj cremonské umělecké scény a dále je zkoumán vliv tohoto obrazu a Peruginova stylu obecně na umění v Cremoně v období kolem přelomu 15. a 16. století. Cílem je nalézt tyto souvislosti v dílech umělců Boccaccia Boccaccina, Tommasa Aleniho, Galeazza Campiho, Francesca Caselly a Marca Marzialeho, kteří v této době v Cremoně pracovali.
A key theme of this study is the painting with Madonna and Saints in the church of Sant'Agostino in Cremona by Pietro Perugino in the context of his work in the North Italy. After characterization of Perugino's art ensues description of his North Italian commissions and of his painting in Cremona. In the next chapters I define the development of art in Cremona and I investigate the influence of this painting and of the Perugino's style on the art in Cremona in the period around the turn of 15th and 16th century. A target is to detect these connections in works of artists Boccaccio Boccaccino, Tommaso Aleni, Galeazzo Campi, Francesco Casella and Marco Marziale, who worked in this time in Cremona.