Komunikace nadace Charty 77 Konta BARIÉRY v roce 2008
Communication of Charta 77 Konto BARIÉRY foundation in 2008
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28206Identifiers
Study Information System: 86743
Collections
- Kvalifikační práce [18158]
Author
Advisor
Referee
Dolanská, Nora
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
15. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Bakalářská práce s názvem "Komunikace Nadace Charty 77 Konta Bariéry v roce 2008" pojednává o komunikaci organizací neziskového sektoru. Práce se nejprve zabývá specifiky kampaně a komunikace v marketingu neziskového sektoru oproti marketingu komerčnímu a sociálnímu. Zpočátku definuje vztah Nadace Charty 77 a jejího stěžejního projektu Konto Bariéry a dale je celkově zaměřena na analýzu marketingové komunikace Nadace Charty 77 Konta Bariéry v roce 2008. Práce dále zmiňuje cíle komunikace, zvolenou cílovou skupinu, nástroje a použité komunikační kanály. Zabývá se podrobnou analýzou komunikačního mixu image kampaně Lukášek a rozebírá jeho uvedení v TV, rádiu, tisku, CLV a na internetu. V druhé části práce jsou zmíněny ostatní komunikační a PR aktivity a ajejich komunikace. Určitý prostor je také věnován charakteristica a přínosům práce public relations a jejich důležitosti pro komunikaci neziskových organizací. Na závěr je zhodnocení celkové komunikace projektu Konto Bariéry v roce 2008 a uplatnění nástrojů marketingu neziskového sektoru v komunikaci projektu a několik návrhů na jeho zkvalitnění.
Bachelor thesis "Communication of Charta 77 Konto Bariery foundation in 2008" deals with communication of non-profit sector organizations. Firstly deals with the specifics of the campaign in the non profit sector in the comparison with the commercial and the social marketing. At the beginning it devines the relationship between Charta 77 foundation and its pivotal project Konto Bariery and then it is concerned with the analysis of the marketing communication of Charta 77 Konto Bariery foundation in 2008. The aims of the communication, chosen target group, and used communication tools and channels are mentioned. There is also detailed analysis of the communication mix of the Lukasek image campaign and its presentation in TV, radio, print, CLV and on the internet. In the second part of the thesis, the other communication and public relations activities are mentiond. Some space is also devoted to the characteristics and benefits of public relations and the importance of PR for the communication of non-profit sector organizations. At the end of the thesis there is an overall assessment of the Konto Bariery project communication in 2008 and the use of the tools of non-profit sector in communication of the project and few suggestions for its effectiveness.