Informování pacienta při poskytování ošetřovatelské péče
Informing a Patient during Medical Treatment
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28336Identifikátory
SIS: 79038
Kolekce
- Kvalifikační práce [4517]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valášek, Daniel
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Ošetřovatelství
Katedra / ústav / klinika
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze
Datum obhajoby
7. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce se zabývá problematikou informovanosti pacienta při poskytování ošetřovatelské a léčebně-preventivní péče. Teoretická část je zaměřena na popis práv pacientů v souvislosti s poskytováním informací o jejich zdravotním stavu, písemný informovaný souhlas, zdravotnickou dokumentaci jako soubor osobních údajů a povinnou mlčenlivost zdravotnických pracovníků. Praktická část využila metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu pro získání dat o tom, jaké informace sestry během své praxe poskytují a zda tyto informace korespondují s jejich kompetencemi. Výzkum byl dále zaměřen na získání informací o procesu podpisu písemného informovaného souhlasu, zjištění teoretických znalostí sester, zjištění zda nedochází k úniku informací při předávání hlášení sester, orientaci sester v pravidlech povinné mlčenlivosti a získání informací, zda sestry samotné zajímá problematika poskytování informací.
This bachelor thesis deals with the issue of providing foreknowledge to a patient being provided with health care and nursing. The theoretical part is focused on the description of the patient's lawful right to be provided with information on his health condition in connection with health care, on written informed consent, health documentation as a file with personal information, and the obligatory confidentiality of the medical staff. In the practical part, methods of qualitative and quantitative research for data acquisition were used to obtain data to find out which information nurses provide during their practice, and whether the information corresponds to their competences. Further, the research was aimed at obtaining data on the process of signing the written informed consent, determination of nurses' theoretical knowledge, detection of possible data leak during nurse reporting, nurses' acquaintance with the rules of the obligatory confidentiality of the medical staff, and finding out if nurses are interested in providing patients with information.