Sbírkový projekt Pomozte dětem! : případová studie 11. ročníku v roce 2009
Help the Children collection Projekt : case study of the 11th year in 2009
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29034Identifiers
Study Information System: 86687
Collections
- Kvalifikační práce [18160]
Author
Advisor
Referee
Dolanská, Nora
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
15. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Bakalářská práce s názvem Sbírkový projekt Pomozte dětem! - případová studie 11. ročníku v roce 2009 se věnuje v rámci nekomerčního marketingu určitému období dlouhodobé veřejné sbírky Pomozte dětem!, které chce detailně popsat a zaměřit se na jeho komunikační stránku. V jednotlivých kapitolách se proto zabývá obecnou charakteristikou tohoto projektu, jeho specifickými cílovými skupinami či konkrétními možnostmi a způsoby, jak lze přispět na sbírkové bankovní konto, a tím podpořit projekty, které chtějí pomáhat znevýhodněným a ohroženým dětem. Značnou pozornost rovněž věnuje komunikaci projektu v období 11. ročníku, charakteru jeho kampaně a použitým komunikačním nástrojům. Prostřednictvím terminologie neziskového sektoru a sociálního marketingu nás práce také seznamuje se základními pojmy, které se celkově vztahují k tomuto tématu.
The bachelor thesis named Help the Children! Collection Project - Case Study of the 11th year in 2009 deals with a particular period of this long-term collection project in terms of noncommercial marketing, aiming to describe this project in detail with focus on the aspect of communication. The particular chapters therefore deal with a general characteristics of this project, its specific target groups or various possibilities and ways how contributions can be made to the collection bank account and how it is therefore possible to support projects helping disadvantaged children and children at risk. Considerable attention is also given to the communication of the project during the period of the 11th year, the nature of its campaign and the communication tools used. By means of the terminology of the non-profit sector and of the social marketing, the thesis introduces us to the basic terms related to the topic.