Regulace reklamy s dětmi a pro děti v kontextu současné právní a etické úpravy v ČR a EU
Regulation of advertising featuring and focusing children in the contex of current legal and ethical regulations in the Czech Republic and the EU
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29055Identifiers
Study Information System: 86729
Collections
- Kvalifikační práce [18289]
Author
Advisor
Referee
Benda, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
14. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce "Regulace reklamy s dětmi a pro děti v kontextu současné právní a etické úpravy v ČR a EU" se zabývá oblastí komerční komunikace určené dětskému recipientovi. V teoretické části jsou analyzovány současné legislativní a samoregulační mechanismy pro reklamu v rámci České republiky a Evropské unie, praktická část se prostřednictvím ukázek konkrétních reklam věnuje demonstraci dodržení či nedodržení těchto direktiv. Cílem práce je posoudit účinnost právní a etické regulace v ČR a nastínit interakci mezi výslednou podobou marketingové komunikace a zmíněnými mechanismy.
This bachelor's thesis entitled "Regulation of advertising featuring and focusing children in the context of current legal and ethical regulations in the Czech Republic and the EU" deals with commercial communication targeting the child recipient. The theoretical part analyses current legislative and self-regulating advertising mechanisms in the Czech Republic and the European Union; the practical part then uses specific advertising campaigns to show whether these directives have been adhered to or not. The aim of this thesis is to evaluate the efficiency of Czech legal and ethical regulations and to outline the interaction between the final shape of marketing communication and the above mentioned mechanisms.