Marketingové aktivity firmy Mountfield v letech 2008 a 2009 s důrazem na Kolo štěstí
Marketing activites of Mountfield company in 2008 and 2009 with emphasis on Kolo štěstí
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29062Identifiers
Study Information System: 86685
Collections
- Kvalifikační práce [18229]
Author
Advisor
Referee
Köppl, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
14. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Bakalářská práce "Marketingové aktivity firmy Mountfield v letech 2008 a 2009 s důrazem na Kolo štěstí" pojednává o marketingových aktivitách firmy Mountfield, která se zabývá prodejem zahradní techniky převážně na českém trhu. V práci jsou vymezeny a podrobně popsány základní pojmy marketingové komunikace, které jsou následně aplikovány na konkrétní aktivity firmy Mountfield. Hlavní část práce se zabývá nejviditelnější a nejdiskutovatelnější částí kampaně firmy, což je tzv. "Kolo štěstí". Tato aktivita je zde rozebíráná také z hlediska etických aspektů.
Bachelor thesis "Marketing activities of Mountfield company in 2008 and 2009 with emphasis on Kolo stesti" deals with marketing activities of the Mountfield company, which is the garden equipment seller particularly at the Czech market. The thesis defines and describes the basic terms of marketing communication, which are then used on the specific cases concerning with the company Mountfield. The main part of the thesis deals with the most known and the most discussed section of the campaign, which is the so-called "Kolo stesti". This activity is described also in the ethical consequences.