Historie českého železničního tisku po roce 1989
History of Czech railway press after 1989
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29087Identifikátory
SIS: 88277
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirků, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
14. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce "Historie českého železničního tisku po roce 1989" se snaží nabídnout ucelený pohled na část české mediální krajiny tvořenou železničním tiskem. Text se věnuje i období před rokem 1989 tak, aby novodobé dějiny byly ukotveny v historickém kontextu. Vývoj železničního tisku totiž odráží jak proměny svého odvětví, tak změny celé české společnosti. Práce upřesňuje kontinuitu mezi jednotlivými tituly a dělí je do několika pracovních kategorií. Nastiňuje také míru nezávislosti redakcí těchto periodik. V tomto ohledu je ale text spíše přehledovou statí - kombinací kompilace a komparace, která se může stát základem dalšího bádání analytičtějšího charakteru. Přestože je železnice prostředím poměrně specifickým, dá se řada nabytých poznatků aplikovat i v jiných oborech.
Bachelor thesis "The History of Czech Railway Press after 1989" provides a comprehensive picture of the Czech media landscape formed by the railway press. The development of the railway press reflects not only the changes in the industry but also the changes in the Czech society as a whole. For this purpose, the text also mentions the period before 1989 in order to set the modern history in its historical context. The thesis points out the continuity across publications and divides them into several categories. The thesis also explores the level of editorial independence of the researched periodicals. In this respect, the text is rather an overview -- a mix of compilation and comparison that reveals a potential for further study in a more analytical way. Despite the railway being a relatively specific environment the presented concepts can be applied in other fields.