SlitherLink
SlitherLink
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29158Identifiers
Study Information System: 65730
Collections
- Kvalifikační práce [11267]
Author
Advisor
Referee
Yaghob, Jakub
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General computer science
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
21. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Název práce: SlitherLink Autor: Václav Dřízhal Katedra (ústav): Katedra softwarového inženýrství Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jiří Dokulil e-mail vedoucího: Jiri.Dokulil@mff.cuni.cz Abstrakt: Cílem práce je vytvořit program, který bude sloužit jako pomůcka pro řešení hry SlitherLink na počítači. Program bude podporovat generování a řešení jednotlivých map hry a bude poskytovat komfortní grafické rozhraní usnadňující řešení: ovládání myší i klávesnicí, barvení, hledání oblastí, inteligentní víceúrovňové Fix/Undo, ukládání hry a export/import do Loopy formátu. Důraz bude kladen i na rychlost algoritmů řešení. Řešení bude probíhat pomocí předem připravené množiny pravidel a heuristik (barvení, zámky, apod.). Klíčová slova: Slitherlink, logická hra, počítačová hra
Title: SlitherLink Author: Václav Dřízhal Department: Department of Software Engineering Supervisor: RNDr. Jiří Dokulil Supervisor's e-mail address: Jiri.Dokulil@mff.cuni.cz Abstract: The aim of thesis is to create a program that would allow the user to solve SlitherLink puzzles. The program should support automatic generation an solving of the levels and it should provide user friendly graphical user interface: keyboard and mouse controls, coloring, finding of areas, intelligent multilevel Fix/Undo, load/save and import/export to Loopy format. The puzzle solving implementation should be efficient and it should utilize predefined set of rules and heuristics (coloring, locks etc.) Keywords: Slitherlink, logic game, computer game