Využití biblických příběhů v katechezi, ve výuce náboženství a v prvouce v mladším školním věku
Utilisation of Biblical stories in Catecheses, Religious Education and in Primary Teaching of School Children
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29273Identifiers
Study Information System: 57521
Collections
- Kvalifikační práce [2256]
Author
Advisor
Referee
Eliáš, Vojtěch
Faculty / Institute
Catholic Theological Faculty
Discipline
Theological education
Department
Department of Biblical Sciences
Date of defense
2. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Eva Cílková VYUŽITÍ BIBLICKÝCH PŘÍBĚHŮ V KATECHEZI, VE VÝUCE NÁBOŽENSTVÍ A V PRVOUCE V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU Uplatnění metod dramatické výchovy pro výuku a katechezi v mladším školním věku Résumé Cílem této bakalářské práce je představit možnost využití biblických příběhů dramatickou metodou v katechezi, ve výuce náboženství a výuce prvouky dětí mladšího školního věku (6-10 let) na základní škole. V úvodních kapitolách jsou stručně představeny definice a vymezení fáze mladšího školního věku dítěte (stádia) podle vývojových teorií, vycházejících z prací odborníků v oblasti psychologického, morálního a náboženského vývoje, náboženské pedagogiky a oblasti moderní pedagogiky. Pro práci s dětmi je užitečné vzít v úvahu tyto poznatky a zamyslet se, jak pracovat s biblickým příběhem s ohledem na schopnost dítěte, aby mu bylo nejen umožněno zábavně a zajímavě prožít samotný biblický příběh, ale také z něj vyvodit poselství Božího slova v Písmu pro jeho dětský svět. Během celého období dětského věku provází dítě hra. Dítě se aktivně zapojuje do hry, je to jeho spontánní aktivita, "zaměstnání" v dětském světě. Dítě se učí nové role, komunikuje, poznává symboly a rity, které následně uplatňuje v životě. Hra, jako přirozená schopnost dětí, se dá výborně využít při dramatizaci biblického příběhu. Oživí příběhy z bible...
Anotation Utilisation of Biblical stories in catecheses, religious education and in primary teaching of school children Using methods of drama education in teaching and catecheses of primary school children The aim of this Bc theses was to demonstrate the possibility to make the Biblical stories come alive by drama playig in the catechesis or lessons of religion and primary learning of younger children of the age 6-10. To take into consideration the knowledge of the child psychological studies and think about the way of playing drama to allow children not only to experience a biblical story in an interesting and amusing way, but to find the message of God's word in the Holy Scripture for their own life. Key words: Biblical story, child, drama playing, religion, catecheses, primary learning