Sociální reklama v období Protektorátu Čechy a Morava
Social advertising in the era of Protectorate Böhmen und Mähren
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29345Identifiers
Study Information System: 81875
Collections
- Kvalifikační práce [18081]
Author
Advisor
Referee
Cebe, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
25. 1. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce se zabývá analýzou dvou protektorátních periodik, deníku České Slovo a ženského časopisu Eva, s ohledem na výzvy a články vyzývající čtenáře k podpoře protektorátních institucí. Bakalářská práce se zaměřuje na apely protektorátních orgánů k sociální pomoci říši, a to přispěním na Německý Červený kříž a Dílo válečné zimní pomoci (Winterhilfswerk), či samotnou prací a zaplněním pracovních míst uvolněných vojáky bojujícími na frontě. Zpracovávané časové úseky jsou ohraničeny obdobím narozenin Adolfa Hitlera v dubnu 1940 s ohledem na Winterhilfswerk, pro část zabývající se Akcí Německý Červený kříž je to zejména zimní období 1942/43, kdy probíhala bitva u Stalingradu. Články věnující se pracovnímu nasazení jsou sledovány na roce 1943.
Bachelor thesis deals with analysis of two protectorate journals, daily paper Ceské Slovo and magazine for women Eva, with regards to the call appeals and articles arousing readers to support protectorate institutions. Bachelor thesis focuses on the appeals of the protectorate authorities for social assistance towards the Third Reich by contributing to the German Red Cross and Winterhilfswerk, or by filling posts freed by soldiers fighting at the front.