Možnosti integrovaného pojetí výuky geografie a hudební výchovy
The possibilities of integrated teaching of geography and musical appreciation
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30901Identifikátory
SIS: 65429
Kolekce
- Kvalifikační práce [20091]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ceeová, Zuzana
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Biologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
18. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Práce otevírá zatím neřešené téma možností integrované výuky zeměpisu a hudební výchovy. Problematikou se zabývá ve dvou částech. První je rešerše dostupné literatury a zdrojů a shrnuje teoretické předpoklady pro tuto výuku a zatím proběhlé zkušenosti. Konkrétně se tato část zabývá integrovanou výukou obecně, integrovanou výukou v České republice v oblasti přírodních věd a estetických. Dále zpracovává výukové metody vhodné pro integrovanou výuku hudební výchovy a zeměpisu. Druhá část je konkrétním hledáním a navrhováním možností výuky. Z pohledu organizace výuky je členěna na tři části: integrace hudební výchovy do hodin zeměpisu, integrace zeměpisu do hodin hudební výchovy a samostatná integrovaná výuka zeměpisu a hudební výchovy. Pro ilustraci tato část obsahuje konkrétní výukové aktivity. Klíčová slova: integrace, integrovaná výuka, geografie, hudební výchova, projektová výuka
Thesis opens up the new topic - possibilities of integrated teaching of geography and musical appreciation. The issue is soluted in two parts. The first one is the research of literature and resources, and summarizes the theoretical assumptions for the teaching and past experience with integrated teaching. Specifically, this section deals with integrated education in general, integrated education in the Czech Republic in the field of sciences and aesthetics theory. It further process teaching methods suitable for integrated teaching of music appreciation and geography. The second part is a specific finding and suggesting the way of teaching it. From the perspective of the organization of teaching is this part divided into three sections: the integration of music education in the geography lessons, the integration of geography into music lessons and special integrated teaching geography and music appreciation. This section includes specific learning activities for illustration. Keywords: integration, integrated learning, geography, music appreciation, project based learning