Generační rozdíly v sociálním užití audiovizuálních obsahů
Generational differences in social use of audiovisual contents
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31166Identifikátory
SIS: 87182
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednařík, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Generační rozdíly v sociálním užití audiovizuálních obsahů" pojednává o problematice proměňujícího se charakteru mediálních publik, zabývá se definicí nových médií, představuje pojem re-mediace a trend mediální konvergence. Pozornost je věnována také televizním a počítačovým sítím jako zprostředkovatelům audiovizuálních obsahů a teoretickým principům pojícím se s kvalitativním výzkumem publik. Praktická část práce je tvořena samostatným kvalitativním výzkumem, v jehož rámci byla provedena analýza zkoumající vzorek dvaceti respondentů - rodičů a jejich dětí. Použitou metodou je hloubkový rozhovor pomocí návodu. Výstup z práce zahrnuje typologii zkoumaných příjemců, postihnutí základních rozdílů, které byly ve výzkumné sondě mezi generacemi zaznamenány, a shrnutí toho, co v oblasti sociálního užití audiovizuálních médií změnil příchod ICT do domácností.
This diploma thesis "Generational Differences in Social Use of Audiovisual Contents" outlines the problems of the transforming nature of media audiences. The definition of new media, the concept of remediation, and the trend of media convergence are introduced. Attention is devoted to television and computer networks as mediators of audiovisual contents; as well as to theoretical principles related to qualitative audience research. The practical part consists of separate qualitative research, in which analysis is made to investigate a sample of twenty respondents - parents and their children. The method used is an in-depth interview with instructions. The outcome of this work is the typology of beneficiaries surveyed; description of the fundamental differences between generations that we have experienced in our research and a summary of what has changed in the social use of audiovisual media after the arrival of ICTs in surveyed households.