Katolická sociální nauka v osnovách církevních středních škol ČR
Catholic social teaching in the Curriculum of Catholic High Schools of the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31895Identifikátory
SIS: 78094
Kolekce
- Kvalifikační práce [2256]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kuźniar, Mariusz
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Teologické nauky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pastorálních oborů a právních věd
Datum obhajoby
13. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
katolická - sociální - nauka - školství - výukaKlíčová slova (anglicky)
catholic - social - doctrine - education - teachingPráce se zabývá výukou katolické sociální nauky na církevních středních školách. Autor nejprve uvádí obecné základy katolické sociální nauky, v dalším se potom zabývá jednotlivými aspekty tohoto učení podrobněji. Při tom postupuje metodou od obecného ke konkrétnímu. Všímá si filosofického a teologického kontextu katolické sociální nauky, jejího formování encyklikami jednotlivých papežů a následně aplikace tohoto učení v národnostních podmínkách, zejména v České republice. Významově stěžejní částí práce je výzkum vyučování katolické sociální nauky na středních církevních školách České republiky. Autor si v něm klade otázku, zda-li je katolická sociální nauka na středních církevních školách vůbec vyučována, případně v jaké úrovni. Výsledek výzkumu nakonec považuje za impuls pro další práci na jejím zavedení do osnov výuky těchto škol.
The work is deal with the education of Catholic social teaching on church schools. At first author mentions general elements of Catholic social doctrine, the next describes various aspects of this learning in more details. He uses method, when he proceeds from general to specific. Author attends to the philosophical and theological context of Catholic social doctrine, its formation of the Popes encyclical and application of this doctrine to the national conditions, especially in the Czech Republic in the end. The main part of the work is research on education of Catholic social teaching in secondary church schools of the Czech Republic. The author wonders in it, whether the Catholic social teaching is taught in secondary church schools, eventually at what level. The result of research author finally considers to impulse for further work on its introduction into the teaching curriculum of these schools.