Assesment centrum jako nástroj pro výběr zaměstnanců v bankovním sektoru
Assesment centre as a tool for selection of employees in bank sector
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32115Identifikátory
SIS: 89247
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rymeš, Milan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
13. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Assessment centrum, validita, bankovní sektorKlíčová slova (anglicky)
Assessment centre, validity, bank sectorAssessment centra jsou velmi užitečnou a populární metodou pro výběr zaměstnanců na různé pozice. Po celém světě se používají již několik desítek let. Existuje velké množství úkolů a testů, se kterými se zde pracuje. Důležité je ale také správné navržení kritérií výběru a vyškolení hodnotitelů. Po skončení samotného Assessment centra, kdy kandidáti odcházejí, začíná porada hodnotitelů, ve které se určí, který z uchazečů je na danou pozici vhodný a který ne. Z této hodnotitelské porady také vycházejí výstupní zprávy a zpětné vazby, které jsou předány zadavateli a kandidátům. Příklad reálného Assessment centra je uveden v druhé části této diplomové práce. Zde je také popsán výzkum, jehož cílem je zjistit validitu Assessment center, která se používají pro výběr zaměstnanců do určité bankovní instituce.
Assessment centre is very useful and popular method for selection of employees on various positions. It has been used for already several decades all over the world. There are many tasks and tests, which can be used, but selection of criteria and training of assessors are important too. When Assessment centre is over and candidates have gone, meeting of assessors begins. At the meeting the assessors identify, which candidate is acceptable for a given position and which is not. At this meeting outputs and feed backs are worked out and this outputs are passed along to contracting autority and to candidates. One example of real Assessment centre is mentioned in second part of this graduation theses. It also contains a research, which aims to figure out what the validity of this particular Assessment centre is.