Sociální vztahy ve skupinách pubescentů v diagnostických ústavech
Social relations in pubescent groups in diagnostic institutes
rigorous thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3257Identifiers
Study Information System: 26578
Collections
- Kvalifikační práce [23747]
Author
Advisor
Referee
Šírová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
30. 3. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Předložená práce si klade za úkol přispět k poznání sociální struktury a dynamiky existující ve skupinách dětí zařazených do dětských diagnostických ústavů. Dále práce obsahuje model diagnostické a terapeutické práce odborného týmu diagnostil.:kt'ihu ústavu s dílětem, které je do zařízeni umístěno pro poruchy chování. Vychovné skupiny dětí v diagnostických ústavech jsou svým složením, zaměřením i funkčností výrazně speci1ické, stejně jako je specifické prostředí diagnostických ústavů obecně. Struktura výchovných skupin je značně proměnlivá v čase a závislá na aktuálním složení klientely. Odborný tým diagnostického ústavu klade důraz především na práci s dítětem v kontextu vztahů a interakcí v rámci vrstevnické skupiny, kde dochází k četným situacím s diagnostickým i terapeutickým potenciálem. I v rámci skupiny je ovšem třeba ke každému dítěti přistupovat individuálně,. s ohledem na jeho vývojovou úroveň, schopnosti a dovednosti. Hledání společných prvků a zákonitostí sociálních vztahů v takových skupinách proto není jednoduché a je třeba počítat s jistou otevřeností jeho závěrů. Ve snaze vytvořit model práce týmu diagnostického ústavu s umístěným dítětem klademe důraz na koordinaci odborných pohledů a individuální přístup k dítěti v rámci výchovné skupiny, a to ve snaze vytvořit pro něj během diagnostického...