Komplexní připravenost žáků MŠ na vstup do ZŠ
Nursery school pupil's general readiness for the entry to primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32827Identifikátory
SIS: 69356
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Miroslava
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie - psychosociální studia
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
9. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Má diplomová práce se zabývá připraveností žáků mateřských škol pro vstup do základní školy. Práci rozdělím na dva velké celky. První bude založen na teoretické bázi a druhý bych ráda sestavila z postřehů a osobních zkušeností učitelek mateřských škol v předškolních třídách a učitelek základních škol v prvních třídách. Teoretická část vychází z poznatků autorů, kteří se zabývají předškolní pedagogikou, psychologií a také metodologií. Pokusím se včlenit sem i své vlastní zkušenosti s přípravou dětí pro vstup do základní školy. Praktická část bude zalotena na výsledcích dotazníkového šetření, které bude uskutečněno mezi pedagogy základních a mateřských škol. Dále bych se pokusila o komparaci výsledků dotazníkového šetření s výsledky hodnocení dětí v předškolních třídách. Na závěr bych ráda shrnula poznatky a pokusila se poukázat na nedostatky a naopak na plusy vzdělávání tohoto období.
The subject matter of diploma thesis "Nursery school pupil's general readiness for the entry to primary school" is preparedness of nursery schools pupils for entering primary school. Diploma thesis is separate into two sections. First'll be based on theory and secondly relate on my personal experiences and practices and daily perception of my colleagues. Theoretical section among others comes out from publications of educational and pedagogic experts and my working practices. Practical section is based on answers of questionnaires which'll be distributed to teachers in basic and nursery schools. I'll parallel questionnaires and results of evaluation of pupils in pre-primary classes. In conclusion I would like to summarize knowledge and refer on limitations and positives of actual educational system.