Člověk v labyrintu hodnot K otázce možností a limitů naplňování smyslu života v dnešním světě
Human being in the labyrinth of values Questioning the possibilities and limits of fullfilling the sense of life in nowadays world Human being in the labyrinth of values Questioning the possibilities and limits of fullfilling the sense of life in nowadays world Human being in the labyrinth of values Questioning the possibilities and limits of fullfilling the sense of life in nowadays world
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32841Identifiers
Study Information System: 56572
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Váňová, Miroslava
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Teaching of Religion, Ethics and Philosophy
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce "Člověk v labyrintu hodnot - k otázce možností, a limitů naplňování smyslu života v dnešním světě", osciluje tématicky a metodologicky na pomezí sociologie, filosofické antropologie, filosofie výchovy, etiky a filosofie kultury. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část artikuluje filosofické předpoklady, tématizuje problémy krize moderního člověka ve světě globalizace, krizi hodnot, postup hledání smyslu lidské existence, nastolení podmínek dialogu. V Prakticko-empirické části využívá filosofickou reflexi k aplikaci v oblasti výchovy k hodnotám. Tato část také mimo jiné zohledňuje i aspekt vstupu etické výchovy do škol a možná východiska problematiky hodnot mladých lidí.
The graduation thesis "Human being in the labyrinth of values: Questioning the possibilities and limits of fullfilling the sense of life in nowadays world" is dealing with philosophical antropology, philosophy of education, ethics and philosophy of culture. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theorethical part identifies philosophical premises, analyzes the problem of the crisis of a modern man in the world of globalization, the crisis of values, possible ways of searching for the meaning of human existence or establishment of conditions for a dialogue. The practical-empirical part uses a philosophical reflection to the application in the field of education for values. This part among others considers also the aspect of the integration of ethical education in schools and possible ways out of young people's problems of values.