Efemérní architektura renesančních festivit v kresbě Giulia Campiho
Ephemeral architecture of Renaissance festivies in Giulio Campi drawings
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33476Identifikátory
SIS: 100277
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Konečný, Lubomír
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Dějiny umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro dějiny umění
Datum obhajoby
3. 2. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Giulio Campi, Cremona, trionfo, efemérní architekturaKlíčová slova (anglicky)
Giulio Campi, Cremona, trionfo, ephemeral architectureDiplomová práce informuje o životě a díle cremonského malíře, architekta a dekoratéra Giulia Campiho (cca 1502-1572), který se v roce 1541 stal autorem dekorací pro triumfální vjezd císaře Karla V. do Cremony. Spolu se svým spolupracovníkem Camillem Boccaccinem navrhl celou řadu slavobran, jejichž podoba se do dnešních dnů dochovala na přípravných kresbách. Několik přípravných kreseb, které jsou součástí v nedávné době objeveného alba Clary - Aldringenů z Teplic, uchovává Národní galerie v Praze. Diplomová práce se dotýká problematiky Campiho návrhů slavobran - řeší výtvarné vlivy, které mohly mít na Campiho kresebný výraz vliv, uvádí další dochované kresby z evropských sbírkových institucí a shrnuje podobu trionfa Karla V. v roce 1541 a Filipa II. v roce 1549 do Cremony.
This dissertation informs about the life and work cremonese painter, architect and decorator Giulio Campi (c. 1502-1572), who became in 1541 the author of the decorations for the triumphal entry of Emperor Charles V in Cremona. Together with his colleague Camille Boccaccino suggested a number of triumphal arches, whose appearance has been preserved to this day on preparatory drawings. A number of preparatory drawings, which are part of the recently discovered album of the Clara - Aldringen in Teplice, keep the National Gallery in Prague. This thesis concerns the problems of Campi's proposals of the arches - addresses visual effects that might have had an influence on the Campi's drawing expression, features other Campi's surviving drawings from the collection of the European institutions and summarizes a form of the Charles V Trionfo in 1541 and Philip II. Trionfo in 1549 in Cremona.