Církevní a občanské aktivity Českého Západu v romské komunitě Dobrá Voda
Church and Citizenly Activities of the "Český Západ" in Gypsi's community "Dobrá Voda"
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3411Identifikátory
SIS: 18558
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jandejsek, Petr
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
9. 3. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Ve své práci popisuji jednu ze sociálně vyloučených komunit, která se odlišuje od ostatních jedině tím, že se v její blízkosti začal stavět trapistický klášter. Vznik kláštera měl potažmo za následek i vznik občanského sdružení Český Západ, které se věnuje komunitní práci s Romy bydlících v jedné společné bytovce v obci Dobrá Voda u Toužimi. Práci jsem proto rozdělil do dvou částí. V první části nejprve popisuji řád trapistů, jakožto prvotní, hybný prvek vznikajících aktivit. Dále občanské sdružení Český Západ, které je v blízkém kontaktu s Romskou komunitou a jehož aktivity jsou nezbytné k nastartování procesu změny tamních podmínek. První část je ukončena teoretickými úvahami o sociálním vyloučení, sociální inkluzi a komunitní práci. Druhá část se věnuje aktuální problematice toho, jak oslovit skupinu dospívajících chlapců, Romů. Proto sem zařazuji pohled z vývojové psychologie, dále pohled františkánského kněze Richarda Rohra na duchovní vývoj člověka a konečně i pojednání o romské identitě. Závěr druhé části je věnován pracovníkovi pro práci v romské komunitě, zejména pak pro práci s dospívajícími chlapci. Za cíl své práce si kladu určité zpřehlednění a ucelení tématiky Romů na Dobré Vodě, které by tak mohlo napomoci nově příchozím pracovníkům k rychlejší adaptaci a následné integraci do tamního...
This work describes aspects of daily life of Gypsi`s community in Dobra Voda, that is socially separated from its neighborhood. The author focuses on history and social environment of this local community. He also points out his own experience with living in Dobra Voda and working with Gypsi`s children, mainly boys. In conclusion he makes several suggestions, how street-workers could cooperate with Catholic Church to help children of this community to socialize within Czech majority. The author believes, the church is able to contribute positively and with cooperation with local Roma social worker could help these people to quit their social insulation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)