Profesní sebepojetí redaktorek a redaktorů lifestylových časopisů spotřebitelských příloh deníků
How Journalists Perceive Their Role in Lifestyle Magazines and Consumer Supplements
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34485Identifiers
Study Information System: 87137
Collections
- Kvalifikační práce [18160]
Author
Advisor
Referee
Jirák, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
1. 2. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
normativní teorie médií, profese novináře, veřejná sféra, organizační vlivy, politická ekonomie komunikaceKeywords (English)
media normative theories, journalist profession, public sphere, organizational influence, political economy of communicationTato práce se ve své teoretické části zaměřovala na koncepty, které popisují problematiku normativních teorií médií, veřejné sféry a postavení novináře v rámci mediální organizace i celého mediálního systému. Věnovala se rovněž specifické oblasti mediálních studií - výzkumům postavení žen v médiích, a to nejen v roli producentek, ale také konzumentek mediálních sdělení. Praktická část práce zkoumá prostřednictvím rozhovorů, jak redaktorky a redaktoři vnímají vlivy, které na jejich práci působí, a to jak osobní a organizační, tak vlivy vnější.
This thesis is, in its theoretical part, focused on the concepts describing questions of normative theories of the press, public sphere and current journalist's position within the media organizations. Research part examines the factors influencing editors and their normative ideals about journalist profession. Through qualitative research we found the conclusions which represent personal, organizational and external factors influencing their work.