Senioři jako cílová skupina lifestylových časopisů
Senior people as a target group of lifestyle magazines
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35036Identifiers
Study Information System: 93550
Collections
- Kvalifikační práce [18159]
Author
Advisor
Referee
Fišerová, Sylvie
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
20. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
senior, stáří, lifestylový časopis, věková diskriminace, reklamaKeywords (English)
senior, age, lifestyle magazine, ageism, advertisingUniverzita Karlova v Praze Fakulta sociálních věd Institu komunikačních studií a žurnalistiky Denisa Mannová Diplomová práce Senioři jako cílová skupina lifestylových časopisů Abstrakt Práce se zabývá pohledem seniorů na trh s časopisy a zjišťuje, jaká je znalost seniorů časopisů jim určených. Práce také krátce rozebírá vzorek čtyř časopisů zaměřených na seniory: Generace, Revue 50plus, Vital plus, Magazín 55+ (resp. Magazín Plus), ročník 2010. Pro zasazení tématu do souvislostí je první kapitola věnována definici pojmů. První podkapitola pojednává o stáří a o současném postavení seniorů ve společnosti. Druhá podkapitola definuje termín lifestylový časopis. Další kapitola se věnuje mediálnímu trhu, konkrétně oblasti tištěných periodik. Uvádí nejčtenější časopisy na českém trhu, popisuje periodika zaměřené na seniory v České republice, ať už tištěná, nebo elektronická a okrajově zmiňuje i časopisy pro seniory vycházející ve světě. Třetí kapitola se věnuje reklamě, hodnotí vztah inzerentů a uvedených časopisů. Součástí práce je samostatný výzkum kombinující kvalitativní a kvantitativní metodu. Cílem výzkumu bylo potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že senioři neznají časopisy jim určené a/nebo je nezajímají. Přehledová studie tedy zjišťuje, jaká tištěná periodika z kategorie časopisů senioři znají, kterým dávají...
Univerzita Karlova v Praze Fakulta sociálních věd Institu komunikačních studií a žurnalistiky Denisa Mannová Diplomová práce Senioři jako cílová skupina lifestylových časopisů (Seniors as the target group of lifestyle magazines) Abstract This thesis deals with seniors' view on the magazines market and tries to find out whether seniors know about magazines which are produced for them. Apart from that, the thesis analyses a sample of four magazines focused on seniors: Generace, Revue 50plus, Vital plus, Magazín 55+ (or Magazín Plus), year 2010. In order to understand the subject matter of this thesis, the first chapter deals with definitions and their interpretation. The first subchapter discusses the term "age" or "oldness" as well as the current status of seniors in our society. The second subchapter defines the term "lifestyle magazine". The following chapter is dedicated to the media market, specifically to the area of printed periodicals. It introduces the most widely read magazines on the Czech market, discusses periodicals focused on seniors in the Czech Republic (whether printed or electronic) and, marginally, also mentions magazines focused on senior published in other countries. The third chapter deals with advertising, evaluates the relationship between advertisers and the abovementioned magazines....