Relaunch Hospodářských novin (2009) a Mladé fronty Dnes (2010) - srovnávací analýza
Relaunch of Hospodářské noviny(2009) and Mladá fronta Dnes(2010)-Comparative Analysis
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35052Identifikátory
SIS: 93484
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wolák, Radim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
relaunch, deník, novinová grafika, Hospodářské noviny, Mladá fronta Dnes, layout, vydavatelství, novinový titulek, novinová fotografie, infografika, čtenářské publikumKlíčová slova (anglicky)
relaunch, daily newspaper, newspaper graphics, Hospodářské noviny, Mladá fronta Dnes, layout, publisher, newspaper headline, newspaper photo, infographics, audience of readersPředmětem této diplomové práce jsou dva české celostátní deníky - Hospodářské noviny a Mladá fronta Dnes. Práce se zaměřuje na grafický relaunch, jímž tato periodika prošla v letech 2009 a 2010. Analyzuje, jak grafická přeměna ovlivnila podobu těchto deníků, obsah i jejich pozici na mediálním trhu. Analýza se podrobně věnuje změnám v oblasti grafiky layoutu, například velikosti titulků, úpravě fotek, použití barev či zlomení textů a doprovodným grafickým prvkům. Stejnou měrou práce analyzuje i změnu obsahu novin. Především jak relaunch ovlivnil obsah článků, například jazykovou stylistiku autorů a množství a způsob prezentace informací. Dalším analyzovaným aspektem je vliv relaunche na prodaný náklad, čtenost a výdělečnost novin, na složení publika a spokojenost dosavadních čtenářů. Obsahem práce je také porovnání pozic obou vydavatelů (Economia a Mafra) a rozhovory s jejich představiteli, v nichž vysvětlují, s jakým záměrem relaunch spustili a jak jsou s odstupem času spokojeni s jeho výsledkem.
The main aim of this thesis are two Czech nationwide daily newspapers Hospodářské noviny and Mladá fronta Dnes. This thesis focuses on graphics relaunches which these newspapers passed in years 2009 and 2010. It deals with question, how the graphics changes influenced appearance of these newspapers, their content and the position on the media market. This composition responsibly took the opportunity to show the reader in detail, how these newspapers have changed the look of the headlines, elaboration of photos, colors and other graphics components. Along with it the thesis analyses the content changes, such as stylistics or the way of submitting information. Last but not least it gives the comparison of the earning power of these newspapers, position of their publishers Economia and Mafra as well as interviews with publishers representatives.