Etický kodex médií EU
Media Ethics Code in EU
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35053Identifikátory
SIS: 93595
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šmíd, Milan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Etický kodex médií EU" se zabývá možností nalezení společného etického kodexu pro všechna média v EU. Text mimo hledání společných evropských hodnot v některých teoretických konceptech politologie a mediální teorie analyzuje stávající stav legislativy s mediální regulace v Evropě a klíčová rozhodnutí o mediálních systémech v evropských institucích. Zabývá se podrobně rozhodováním o regulačním rámci evropských médií, vznikem prvních kodexů a kodexy novinářských organizací v Evropě. Vzhledem k mnohovrstevnatosti problematiky etiky či etik se nakonec autorka rozhodla zúžit výběr na kodexy, vydávané novinářskými organizacemi, protože právě zpravodajství je nakonec to, co o obrazu média rozhoduje, na jejichž základě vytváří na principu nejnižšího společného jmenovatele kodex chování pracovníků médií. V Příloze 1 autorka provádí tematickou komparaci 32 mediálních kodexů, která jí sloužiola jako podklad. V Příloze 3 uvádí vlastní výzkum důvěryhodnosti médií v ČR, který provedla v rámci této práce v roce 2010. V příloze 3 pak autorka přináší výčet hlavní evropské a české mediální legislativy.
The diploma work "Code of Ethics Media EU" deals with possibility of common code of ethics for all media in the EU. Text, except the pursuit of common European values in some of the theoretical concepts of political science and media theory, analyzes the current state laws and media regulation in Europe as well as key decisions on media systems in the European institutions. It deals in detail the determination of the regulatory framework of the European media, the emergence of the first codes and codes of journalistic organizations in Europe. Due to the diversity of issues of morality or ethics the author decided to narrow it down to the codes, issued by journalists' organizations, as news are ultimately what create image of the media. On the basis of these codes author creates common code on the principle of lowest common denominator. In Annex 1 (Příloha 1), the author carried out a thematic comparison of the media 32 media codes. Annex 3 (Příloha 1) is author's own research on media credibility in the CR, which was conducted for this work in 2010. Annex 3 (Příloha 1) is a list of the main European and Czech media legislation.