Stimulace dítěte s dětskou mozkovou obrnou Možnosti využití synergické reflexní terapie
The Stimulation of Children with Child Brain Paralysis. Possibilities for using Reflex Therapy
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3642Identifiers
Study Information System: 20941
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Tupá, Miroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Stimulace dítěte s dětskou mozkovou obrnou : Možnosti využití synergické reflexní terapie Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s možnostmi využití synergické reflexní terapie v rámci multidisciplinární péče o dítě s dětskou mozkovou obrnou. V teoretické části jsou stručně shrnuty základní poznatky z neuroanatomie a neurofyziologie pohybu, které dávají teoretický podklad pro pochopení procesu učení a jeho případnou podporu. Zbývající kapitoly se věnují dítěti s dětskou mozkovou obrnou, jeho specifickým potřebám a možnostem jeho stimulace prostřednictvím běžně dostupných terapeutických metod a synergické reflexní terapie. Druhá část obsahuje praktické využití synergické reflexní terapie v oblasti
Stimulation for the Child with Cerebral Palsy : The Application Options of Synergy Reflex Therapy The purpose of this dissertation is to present the application options of synergy reflex therapy in terms of interdisciplinary care of the child with cerebral palsy. The theoretical part includes short recapitulation of basic neuroanatomy and neurophysiology findings that provide a theory base for the understanding of the human learning and its support strategies. Remaining chapters are focused on the child's with cerebral palsy needs and his/her stimulation options through the use of commonly used therapies and synergy reflex therapy. The second part contains firstly the practical application of synergy reflex therapy in the area of interdisciplinary teamwork care and secondly the children's with cerebral palsy case reports.