Technická a informační výchova v základním školství
Technical and Information Instruction in Primary Schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3643Identifiers
Study Information System: 20763
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Reitmayer, Ladislav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Information Technology
Department
Information is unavailable
Date of defense
30. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem diplomové práce je analýza současného stavu učebnic, zmapování situace výuky na vzorku základních škol. Na základě poznatků z průzkumu navrhnout minimální obsah ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce jako součást Školního vzdělávacího programu. Práce by mohla pomoci školám při návrhu vlastních školních vzdělávacích programů a usnadnit výběr vhodných učebnic po didaktické stránce pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce, která je specifikována v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání. První část diplomové práce je zaměřena na analýzu a charakteristiku učebnic podle prací J. Průchy (14 a 15). Konkrétně se jedná o analýzu rozsahu textu, analýzu obtížnosti textu a analýzu didaktické vybavenosti učebnic. Druhá část se zabývá průzkumem stavu výuky na vybraných školách z Prahy 1,5,6,7 a následnému zhodnocení. Pro průzkum je zvolena dotazníková metoda, která byla zaslána do škol elektronickou poštou. Třetí částí diplomové práce je návrh minimálního obsahu z jednotlivých tematických celků ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce v části Školního vzdělávacího programu s přihlédnutím na Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání(19, s. 81-86).
Cílem diplomové práce je analýza současného stavu učebnic, zmapování situace výuky na vzorku základních škol. Na základě poznatků z průzkumu navrhnout minimální obsah ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce jako součást Školního vzdělávacího programu. Práce by mohla pomoci školám při návrhu vlastních školních vzdělávacích programů a usnadnit výběr vhodných učebnic po didaktické stránce pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce, která je specifikována v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání. První část diplomové práce je zaměřena na analýzu a charakteristiku učebnic podle prací J. Průchy (14 a 15). Konkrétně se jedná o analýzu rozsahu textu, analýzu obtížnosti textu a analýzu didaktické vybavenosti učebnic. Druhá část se zabývá průzkumem stavu výuky na vybraných školách z Prahy 1,5,6,7 a následnému zhodnocení. Pro průzkum je zvolena dotazníková metoda, která byla zaslána do škol elektronickou poštou. Třetí částí diplomové práce je návrh minimálního obsahu z jednotlivých tematických celků ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce v části Školního vzdělávacího programu s přihlédnutím na Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání(19, s. 81-86).