Vincenc Kramář a studium středověkého umění
Vincenc Kramář and study of medieval art
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36544Identifikátory
SIS: 86340
Kolekce
- Kvalifikační práce [2256]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ottová, Michaela
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
30. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Vincenc Kramář, metodologie, Vídeňská škola, znalectví, SVPU, OSVPU, Národní galerieKlíčová slova (anglicky)
Vincenc Kramář, Metodology, Vienna school, Connoisseurship, SVPU, OSVPU, National galleryZákladem práce je shrnutí a kritické zhodnocení metodologického přínosu Vincence Kramáře pro studium středověkému umění, včetně kritického zhodnocení literatury k tématu. Hlavním cílem práce je pokus o definici Kramářovy metody jím aplikované při studiu středověkých uměleckých děl. Dále je kladen důraz na provázanost Kramářovy metody s postupy Vídeňské školy dějin umění ve srovnání s dobovými znaleckými přístupy hlavních osobností oboru (B. Berenson, G. Morelli). Práce podrobně analyzuje jednotlivé Kramářovy stati o českých středověkých uměleckých dílech. Je v ní zastoupen rovněž vliv Kramářovy profesionální dráhy na rozvoj jeho metody. Výsledkem práce by mělo být přesnější ukotvení Kramářovy osobnosti a jeho vědecké práce v rámci dějin umění v našich zemích a v orientačním kontextu i dobových znaleckých metod zahraničních.
Vincenc Kramář and study of medieval art. The basic goal of this work is summarization and critical evaluation of the methodological work of Vincenc Kramář for further studying of medieval art, including critical evaluation of the related literature. The main goal should be attempt to define Kramář's methods which he applied on artworks of the medieval era. The connection between Kramář's method and Vienna school of history of art in comparison with contemporary expert approaches of a leading personalities on the field of history of art (B. Berenson, G. Morelli). This bachelor's dissertation also provides detailed analysis of Kramář's works on the field of czech medieval artworks. The influence of Kramář's professional career on development of his method will also be taken into consideration. The more precise subsumption of Kramář's personality and his scientific work within the frame of history of art in czech lands should be the outcome of this dissertation, as well as basic depiction of contemporary expert methods abroad and its infulence on it.