Analýza marketingových komunikací DOX Centra současného umění v letech 2009 a 2010
Marketing Communications Analysis of DOX Centre for Contemporary Art in 2009 and 2010
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36844Identifiers
Study Information System: 100392
Collections
- Kvalifikační práce [18289]
Author
Advisor
Referee
Čeňková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
21. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Marketing umění, marketing muzeí, marketingová komunikace, komunikační mix, nezisková organizace, galerie, DOX Centrum současného uměníKeywords (English)
Art marketing, museum marketing, marketing communications, promotional mix, nonprofit organization, gallery, DOX Centre for Contemporary ArtV době, kdy jsou i státem financovaná muzea a galerie nuceny zodpovědně hospodařit se svěřenými financemi, generovat vlastní zisk a získávat prostředky na provoz i z jiných než veřejných zdrojů, stává se marketingová komunikace důležitým nástrojem oslovování jak návštěvníků, tak i sponzorů a dalších potenciálních podporovatelů. Je pochopitelné, že u soukromých organizací, pro něž představují granty ze státní sféry jen relativně malé procento celkového rozpočtu, je marketingová činnost ještě mnohem důležitější. Bakalářská práce "Analýza marketingových komunikací DOX Centra současného umění v letech 2009 a 2010" charakterizuje centrum DOX, jakožto největší českou soukromou galerii, pojednává o jeho činnosti, analyzuje konkurenci, cílové skupiny a zejména jeho komunikační prostředky, nejpodstatnější body potom shrnuje stručnou SWOT analýzou. Přínos práce tkví zejména v konfrontaci teorie muzejního marketingu z převážně cizojazyčné odborné literatury a marketingové praxe realizované českou institucí centra DOX. Jádro práce tvoří analýza centrem DOX využívaných součástí komunikačního mixu za sledované období, segmentace cílových skupin a identifikace konkurence.
At times, when even state-financed museums and galleries are forced to manage the entrusted financial resources responsibly, create their own profits and raise funds for their operations from other than public sources, marketing communications become an important tool for reaching out to visitors as well as potential sponsors and other supporters. It is understandable that in private organizations, which gain only a relatively small percentage of their total budget from the state grants, are the marketing activities even more important. The bachelor thesis "Marketing Communications Analysis of DOX Centre for Contemporary Art in 2009 and 2010" characterizes the DOX centre, one of the biggest czech private galleries, describes its activities, analyzes the competition, target groups, and especially its communication tools. The most important points are then summarized by a brief SWOT analysis. The contribution of the work lies mainly in the comparison of the theory of museum marketing mostly from foreign-language literature and marketing practice realized by the czech institution of DOX centre. The essence of the work consists of the analysis of the components constituting the promotional mix of the DOX centre in the given period of time, the segmentation of target groups, and the identification of...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Defence status: DEFENDEDSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Date of defense: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Defence status: DEFENDEDPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Defence status: NOT DEFENDEDLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...