Strategie značek Louis Vuitton a Alfred Dunhill v roce 2009: komparativní studie
Strategies of the brands Louis Vuitton and Alfred Dunhill in 2009: A Comparative Study
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36852Identifiers
Study Information System: 101182
Collections
- Kvalifikační práce [18149]
Author
Advisor
Referee
Halada, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
21. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Louis Vuitton, Alfred Dunhill, marketing luxusních značek, LVMH, Richemont, mýtus, symbol, luxusKeywords (English)
Louis Vuitton, Alfred Dunhill, luxury marketing, LVMH, Richemont, myth, symbol, luxuryTato bakalářská práce se snaží proniknout pod povrch komunikačních strategií módních domů, popsat je a analyzovat sdělovaný obsah. Chce odhalit část symbolů a mýtů, které stojí za dnešní komunikací luxusu. Vzorkem, na kterém se tato snaha uskuteční, budou vizuály kampaně dvou předních světových módních domů - Louis Vuitton a Alfred Dunhill. V první části práce bude stanoven teoretický základ pro zkoumání marketingu luxusního zboží. K tomu jsou využity existující české a dostupné zahraniční publikace obecně pojednávající o dané problematice. Nezbytnou částí úvodu je představení obou módních domů, které napomůže k pochopení historických souvislostí a umožní tak čtenáři vytvořit si komplexní povědomí o jejich profesionálním původu a motivaci komunikace. Druhá část se věnuje vybraným vizuálům a aplikuje na ně komparativní deskriptivní analýzu. Důležitou součástí této pasáže práce je konfrontace zkoumaného materiálu s historickými fakty a kulturními reáliemi, což umožňuje přesah do analýzy narativity s cílem odhalení hlubších metatextových struktur.
The goal of this diploma thesis is to penetrate the surface of the haute couture fashion houses marketing communication and to describe the communicated content. In this publication the author wants to reach the symbols and myths which stand behind the luxury marketing. The exemplar for the attempt mentioned will be the advertising campaigns of the two world well-known fashion houses - Louis Vuitton and Alfred Dunhill. The first part establishes the theoretical fond for the analyses of luxury marketing. For that reason the Czech and the international general publications are being used. A necessary part of the opening is the presentation of the both fashion houses for a better grasp of the historical connotations and of the complex consciousness of their professional background and their promotional motivation. The second part analyses the images chosen with an application of the comparison and the description. The important component of this part is the confrontation of the analyzed images with the historical facts and the cultural realia which allow us to overreach to the analyses of the narration and to the disclosure of the metatextual structures.