Mediální obraz umělecké skupiny Ztohoven v českém tisku
Media image of the art group Ztohoven in Czech Press
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37280Identifikátory
SIS: 92493
Kolekce
- Kvalifikační práce [18343]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sládková, Hana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
13. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
skupina Ztohoven, český tisk, aktivismus, mediální obraz, obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
Ztohoven group, Czech press, activism, media image, content analysisTato bakalářská diplomová práce se zabývá mediálním obrazem umělecké skupiny Ztohoven v českém tisku, konkrétně v deníku Mladá fronta Dnes, deníku Právo a týdeníku Reflex v letech 2003 - 2010. Byly vybrány a následně analyzovány všechny články tohoto období, které se týkaly skupiny Ztohoven. V empirické části práce byla provedena analýza příspěvků se zaměřením na četnost článků, jejich valenci a témata. Studie se dále zabývá otázkou, jaké role vybraná periodika skupině Ztohoven nejčastěji přisuzují a jaký prostor k vyjádření v jednotlivých článcích jí poskytují. V další části práce jsou prezentovány výsledky výzkumu veřejného mínění. Tento výzkum byl zaměřen na reakce veřejnosti na aktivismus skupiny Ztohoven. Poslední kapitola empirické části se věnuje mediálnímu obrazu umělecké skupiny Ztohoven a jeho porovnání v analyzovaných periodikách. Cílem komparace bylo zodpovězení otázky, zda je obraz skupiny Ztohoven ve vybraných médiích totožný, nebo se vyskytují nějaké odchylky.
This thesis is focused on the media image of Ztohoven art group in the Czech press. Particularly it surveys MF Dnes and Právo daily newspapers and Reflex magazine within the years 2003 - 2010. The articles from this period were selected and analyzed with regards to Ztohoven art group . The empirical part of the thesis analyzes articles with focus on their frequency, their valence, and topics. The study also aims to answer the question, which roles are attributed to Ztohoven group and what amount of space for expression is provided to the group by the Czech press. The next part of the thesis presents results of the public opinion research. This research was focused on public responses to the activism of Ztohoven art group. The last chapter compares the media image of Ztohoven group in the analyzed press. The aim of the comparison was to verify whether the media image in the selected newspapers and magazines is identical or whether there are some differences.