Mediální obraz umělecké skupiny Ztohoven v českém tisku
Media image of the art group Ztohoven in Czech Press
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37280Identifiers
Study Information System: 92493
Collections
- Kvalifikační práce [18343]
Author
Advisor
Referee
Sládková, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
13. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
skupina Ztohoven, český tisk, aktivismus, mediální obraz, obsahová analýzaKeywords (English)
Ztohoven group, Czech press, activism, media image, content analysisTato bakalářská diplomová práce se zabývá mediálním obrazem umělecké skupiny Ztohoven v českém tisku, konkrétně v deníku Mladá fronta Dnes, deníku Právo a týdeníku Reflex v letech 2003 - 2010. Byly vybrány a následně analyzovány všechny články tohoto období, které se týkaly skupiny Ztohoven. V empirické části práce byla provedena analýza příspěvků se zaměřením na četnost článků, jejich valenci a témata. Studie se dále zabývá otázkou, jaké role vybraná periodika skupině Ztohoven nejčastěji přisuzují a jaký prostor k vyjádření v jednotlivých článcích jí poskytují. V další části práce jsou prezentovány výsledky výzkumu veřejného mínění. Tento výzkum byl zaměřen na reakce veřejnosti na aktivismus skupiny Ztohoven. Poslední kapitola empirické části se věnuje mediálnímu obrazu umělecké skupiny Ztohoven a jeho porovnání v analyzovaných periodikách. Cílem komparace bylo zodpovězení otázky, zda je obraz skupiny Ztohoven ve vybraných médiích totožný, nebo se vyskytují nějaké odchylky.
This thesis is focused on the media image of Ztohoven art group in the Czech press. Particularly it surveys MF Dnes and Právo daily newspapers and Reflex magazine within the years 2003 - 2010. The articles from this period were selected and analyzed with regards to Ztohoven art group . The empirical part of the thesis analyzes articles with focus on their frequency, their valence, and topics. The study also aims to answer the question, which roles are attributed to Ztohoven group and what amount of space for expression is provided to the group by the Czech press. The next part of the thesis presents results of the public opinion research. This research was focused on public responses to the activism of Ztohoven art group. The last chapter compares the media image of Ztohoven group in the analyzed press. The aim of the comparison was to verify whether the media image in the selected newspapers and magazines is identical or whether there are some differences.