Impact of Educational Reforms in (former) Czechoslovakia
Impact of Educational Reforms in (former) Czechoslovakia
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37302Identifikátory
SIS: 97042
Kolekce
- Kvalifikační práce [18343]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Glazar, Ondřej
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
13. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Název práce: Dopad školských reforem v (bývalém) eskoslovensku Autor: Jáchym Hercher Institut: Institut ekonomických studií Vedoucí práce: Doc. Daniel Münich, Ph.D. E-mail vedoucího: daniel.munich@cerge-ei.cz Abstrakt: Ve své práci jsem se zabýval dopadem školských reforem v eskoslovensku, re- spektive eské republice, mezi léty 1948 a 1996, které zaváděly a rušily devátou třídu. Dopad reforem jsem zkoumal prostřednictvím srovnávání příjm· mezi těmi, kteří reformou zasaženi byli, a těmi, kteří nebyli. K tomu jsem použil regresní nespojitost, která vznikla uplatňováním nových zákon·, a Mincerovu funkci lidského kapitálu. Pracoval jsem s daty ze šetření šivotní podmínky (EU-SILC) pro roky 2006 až 2009 a také prostřednictvím vzdáleného přístupu s Informačním systémem o pr·měrném výdělku (SES). V závislosti na použité metodě jsem nalezl nulové, či mírně kladné rozdíly ve výnosech z nejvyššího dokončeného stupně vzdělání mezi absolventy devítiletého a osmiletého zákald- ního vzdělání. Další výsledky potvrzovaly klesající mezní užitek z dalšího roku vzdělání. 1