Využití Nintenda Wii Fit v rehabilitaci hemiparetických pacientů
Use of Nintendo Wii Fit in the rehabilitation of hemiparetic patients
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37762Identifiers
Study Information System: 103577
Collections
- Kvalifikační práce [4583]
Author
Advisor
Referee
Tichá, Marie
Faculty / Institute
First Faculty of Medicine
Discipline
Physiotherapy
Department
Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine and General University Hospital
Date of defense
9. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem této práce je shrnout dosavadní poznatky o herní konzoli Nintendo Wii, její plošině Balance Board a zjistit možnosti využití tohoto přístroje v klinické praxi, poukázat na jeho výhody a nevýhody při využití v rehabilitaci hemiparetických pacientů. Práce je rozdělena na dvě části - praktickou a teoretickou. V teoretické části jsem se zabýval shrnutím nejdůležitějších pojmů, jejichž znalost považuji za nezbytnou při práci se stabilometrickou plošinou Balance Board a herní konzolí Nintendo Wii v rámci rehabilitace hemiparetických pacientů - posturální stabilitou, posturografií, hemiparézou či samotnou konzolí Nintendo Wii. V praktické části jsem se zaměřil na samotnou rehabilitaci s konzolí Nintendo Wii a Balance Board, na možnosti ukládání a zpracování výsledků získaných při měření a také na zhodnocení uživatelské přívětivosti samotnými pacienty.
The aim of this work is to summerize the current knowledge of the Nintendo Wii, its Balance Board plateau and seeing of possibilities of using this device in clinical practise, point out its advantages and disadvantages for use and rehabilitation of hemiparetic patients. This thesis is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part I dealt with a summary of key concepts, knowledge deemed necessary for work with the stabilometric balance board and the Wii games console in the rehabilitation of hemiparetic patients - postural stability, posturography, hemiparesis and the Nintendo Wii console itself. In the practical part I focused on the actual rehabilitation of the console Nintendo Wii and its Balance Board. The possibilities of storing and processing of the results from the measurement and evaluation of user friendliness of the patients themselves.