Využití problematiky vlivu jaderné energetiky na životní prostředí ve výuce u nás a v Německu
The Use of the Question of the Influence of Nuclear Energy on the Environment in the Czech Republic and in Germany
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3824Identifiers
Study Information System: 20693
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Pavlasová, Lenka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Téma, Využití problematiky vlivu jaderné energetiky na životní prostředí ve výuce u nás a v Německu, jsem si zvolila především proto, že bydlím nedaleko Jaderné elektrárny Temelín. Od začátku bylo zajímavé sledovat, jak stavba pokračovala a jak se někteří lidé snažili svými protesty zabránit zahájení provozu. Nicméně v roce 2000 byl na prvním bloku zahájen zkušební provoz. Na gymnáziu v Českých Budějovicích, kde jsem studovala, jsme měli v rámci předmětu biologie možnost elektrárnu navštívit. To byl jeden pohled. Opačný názor nám studentům formou přednášky zprostředkoval ekologický aktivista z nejmenované organizace. Informoval nás o šetrnějším využívání alternativních zdrojů energie. Nedokázal však odpovědět na základní otázku, jak by nahradil energii vyráběnou v tepelných, jaderných a jiných elektrárnách, která škodí životnímu prostředí. Stále upřednostňoval vodní, solární a větrné elektrárny. Přestože naše paní profesorka biologie byla výborná učitelka, nic víc jsme se o využívání jaderné energie a radioaktivním záření nedozvěděli a ani ve fyzice jsme toto téma více do hloubky neprobírali. Chybělo nám například poučení, jak se chovat v případě jaderné havárie. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 4. března 2003 vydalo pokyn, na jehož základě se do vzdělávacích programů přidalo téma Ochrana...
Téma, Využití problematiky vlivu jaderné energetiky na životní prostředí ve výuce u nás a v Německu, jsem si zvolila především proto, že bydlím nedaleko Jaderné elektrárny Temelín. Od začátku bylo zajímavé sledovat, jak stavba pokračovala a jak se někteří lidé snažili svými protesty zabránit zahájení provozu. Nicméně v roce 2000 byl na prvním bloku zahájen zkušební provoz. Na gymnáziu v Českých Budějovicích, kde jsem studovala, jsme měli v rámci předmětu biologie možnost elektrárnu navštívit. To byl jeden pohled. Opačný názor nám studentům formou přednášky zprostředkoval ekologický aktivista z nejmenované organizace. Informoval nás o šetrnějším využívání alternativních zdrojů energie. Nedokázal však odpovědět na základní otázku, jak by nahradil energii vyráběnou v tepelných, jaderných a jiných elektrárnách, která škodí životnímu prostředí. Stále upřednostňoval vodní, solární a větrné elektrárny. Přestože naše paní profesorka biologie byla výborná učitelka, nic víc jsme se o využívání jaderné energie a radioaktivním záření nedozvěděli a ani ve fyzice jsme toto téma více do hloubky neprobírali. Chybělo nám například poučení, jak se chovat v případě jaderné havárie. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 4. března 2003 vydalo pokyn, na jehož základě se do vzdělávacích programů přidalo téma Ochrana...