Vliv jazyka na číselné představy žáků o čísle na 1. stupni ZŠ
The Influence of Language on Numerical Literacy in Pupils of the Lower Grades of Primary Schools
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3825Identifiers
Study Information System: 20979
Collections
- Kvalifikační práce [19344]
Author
Advisor
Referee
Kaslová, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato práce pojednává o vlivu jazyka na vznik pojmu číslo u dítěte na prvním stupni základní školy. V teoretické části vychází z poznatků J. Piageta a experimentů L.S. Vygotského, který se zabýval problematikou vztahu myšlení a řeči. Výzkumná část je inspirována výzkumem A.R. Luriji a popisuje experiment, ve kterém děti předškolního a mladšího školního věku řešily různé úkoly, jež měly objasnit jejich chápání pojmu číslo. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This work is about the influence of language on the children's conception of numbers. The object of the research were children of primary school. In the theoretical part, the work is based on the result of J. Piaget's research and the experiments of L. S. Vygotskij. The practical part, influenced by the method of A. R. Lurija, describes the experiment in which children were solving different tasks that would reveal their understanding of numbers. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)