Interaktivní marketingová komunikace na příkladu značky Ryor
"My Ryor" campaign in 2010
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38352Identifiers
Study Information System: 101152
Collections
- Kvalifikační práce [18161]
Author
Advisor
Referee
Halada, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
20. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
interaktivní komunikace, interaktivní marketing, nová média, sociální sítě, příběhy, značka, kosmetikaKeywords (English)
interactive communication, interactive marketing, new media, social networks, stories, brand, cosmeticsBakalářská práce pojednává o interaktivní komunikaci z pohledu marketingové komunikace. V závěru aplikuje zjištění na českou kosmetickou značku Ryor. Zároveň se dotýká i hlubších souvislostí interaktivní komunikace s podstatou kultury a společenské interakce. Součástí práce je teoretický koncept, který sleduje model interaktivní komunikace a povahu vazeb mezi účastníky komunikačního aktu. Dále práce definuje základní prvky interaktivního komunikačního procesu. To vše v závěru ověřuje na reálných marketingových aktivitách značky Ryor.
This bachelor thesis deals with interactive communication from the sight of marketing communication. As a result it applies the findings on the Czech cosmetics brand Ryor. The thesis consider a deeper consequences of interactive communication with culture as well as social interaction. One part of this work is theoretical communication model of interactivity and study of basic elements of relations between members of a communication act. All these conclusions are at the end applied on the real activities of Ryor brand.