Integrace romských dětí v podmínkách institucionální předškolní výchovy
The Integration of Romany Children under the Conditions of Institutionalized Pre-School Instruction
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3837Identifiers
Study Information System: 21055
Collections
- Kvalifikační práce [19157]
Author
Advisor
Referee
Kalbáčová, Jaroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce se zabývá integrací romských dětí. Rozebírá současné možnosti jejich institucionální předškolní výchovy, snaží se shrnout dosavadní zkušenosti a nastínit optimální model. V praktické části se opírá o praxi v mateřské škole pro romské děti a v přípravné třídě. Současně jsou zde uvedeny některé z podmínek, které mohou proces integrace ovlivnit a které lze využít. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The theme of the graduation thesis is the integration of Roma children. It discusses contemporary possibilities of their institutional pre-school education, it attempts to summarize actual experiences and it attempts to outline the optimal model. In the practical part it builds up upon the experience of education in the nursery school for the Roma children and in the preparatory class. Simultaneously there are mentioned some of conditions, which may influence the process of integration and those which are accessible. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)