Žákovská samospráva a její možnosti na 1. stupni ZŠ
Student Self-Correction and the Opportunities it Holds for the Lower Grades of Primary School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3842Identifikátory
SIS: 20673
Kolekce
- Kvalifikační práce [19149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
17. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Úvahy o současném stavu výchovy a vzdělávání mladé generace vedou k hlubšímu zamyšlení nad jejich budoucí rolí občanů, před nimiž stojí úkol smysluplně se zapojit do procesu vytváření demokratické Evropy. Potřeba kompetentně se zapojit do tohoto procesu vymáhá od mladých občanů nové dovednosti a schopnosti. Výrazné rozdíly vycházející z historického vývoje a životní úrovně v jednotlivých regionech Evropy představují nové výzvy, jak se do společného úsilí zapojit. Nárůst projevů netolerance, xenofóbie, sociálního vylučování je dalším jevem, kterému bude muset nová generace čelit a hledat způsob, jak se s negativními jevy globalizující se Evropy vyrovnat. Požadavek osvojit si potřebné kompetence účastnit se složitého procesu utváření Evropy se začal čím dál tím více objevovat při úvahách o roli výchovy a vzdělávání evropského občana, které musí poskytovat nejen nové znalosti, ale i řadu sociálních a komunikativních dovedností. Současná podoba výchovy a vzdělávání k demokracii a občanství se musí potýkat s postojem současné generace, pro který je příznačný malý zájem o širší společenské otázky, neznalost existujících problémů a nízká motivace pro aktivní účast na řešení společenských otázek. Naléhavost řešit otázky zapojení mladé generace do života evropské společnosti narůstá na svojí intenzitě a s touto...
Úvahy o současném stavu výchovy a vzdělávání mladé generace vedou k hlubšímu zamyšlení nad jejich budoucí rolí občanů, před nimiž stojí úkol smysluplně se zapojit do procesu vytváření demokratické Evropy. Potřeba kompetentně se zapojit do tohoto procesu vymáhá od mladých občanů nové dovednosti a schopnosti. Výrazné rozdíly vycházející z historického vývoje a životní úrovně v jednotlivých regionech Evropy představují nové výzvy, jak se do společného úsilí zapojit. Nárůst projevů netolerance, xenofóbie, sociálního vylučování je dalším jevem, kterému bude muset nová generace čelit a hledat způsob, jak se s negativními jevy globalizující se Evropy vyrovnat. Požadavek osvojit si potřebné kompetence účastnit se složitého procesu utváření Evropy se začal čím dál tím více objevovat při úvahách o roli výchovy a vzdělávání evropského občana, které musí poskytovat nejen nové znalosti, ale i řadu sociálních a komunikativních dovedností. Současná podoba výchovy a vzdělávání k demokracii a občanství se musí potýkat s postojem současné generace, pro který je příznačný malý zájem o širší společenské otázky, neznalost existujících problémů a nízká motivace pro aktivní účast na řešení společenských otázek. Naléhavost řešit otázky zapojení mladé generace do života evropské společnosti narůstá na svojí intenzitě a s touto...