Rozezpívání dětí na 1. stupni ZŠ se zaměřením na 1. ročník
Singing Scales in the Lower Grades of Primary School with a Focus on the First Grade
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3864Identifiers
Study Information System: 21057
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Volavá, Iva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce pojednává o problematice nerozezpívaných dětí mladšího školního věku, předkládá a vyhodnocuje způsoby řešení v současné praxi učitelů v základních školách. V teoretické části se věnuje dětskému hlasu, různým přístupům pedagogů k nápravě nezpěvnosti dětí, rozboru dostupných učebnic a metodických příruček pro 1. ročník užívaných v současné praxi na I. stupni ZŠ. Druhou část tvoří výzkumná sonda. Pomocí dotazníků byly získány informace o způsobu řešení problematiky nezpěváků v současné praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The diploma thesis deals with a problem of non-singing (unmusical) young children. It presents and evaluates methods of solution in contemporary practice of primary school teachers. Theoretical part is devoted to children's voice, different approaches of teachers to the improvement/remedy of non- singing/unmusical children, analysis of commercial textbooks and methodological handbooks for the first class which are used now in teaching practice at primary schools. The second part is composed of a research probe. Using questionnaires, information on the method of solving the problem of non- singing/unmusical children in contemporary practice has been obtained. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)