Space Naval Combat - Simulátor vesmírných bitev
Space Naval Combat - Space Battle Simulator
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/38674/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38674Identifiers
Study Information System: 96454
Collections
- Kvalifikační práce [11266]
Author
Advisor
Referee
Malý, Jakub
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
20. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
NET, PhysX, hra, vesmír, simulátorKeywords (English)
NET, PhysX, simulator, game, spaceCílem práce je pokusit se implementovat vesmírnou akční hru Space Naval Combat na platformě .NET a současně prozkoumat, jak se k vývoji her hodí jednotlivé technologie této platformy, konkrétně práce zkoumá technologie Windows Communications Foundation, Windows Presentation Foundation a LINQ to SQL v kombinaci s ASP.NET. Práce rovněž používá open-source knihovnu Lidgren Network, která pracuje nad protokolem UDP, pro komunikaci mezi herním klientem a serverem. Nedílnou součástí je také využití známé fyzikální knihovny nVidia PhysX, přesněji řečeno jejího wrapperu Stilldesign PhysX.NET.
The goal of this project is to try and implement a space action game Space Naval Combat utilizing the .NET framework and at the same time explore the potential of using the individual technologies of this platform for game development. In particular, the project involves using the following technologies: Windows Communications Foundation, Windows Presentation Foundation and LINQ to SQL combined with ASP.NET. The project also uses an open source library Lidgren Network, which is based on the UDP protocol, for network communication between the client and server components of the game. A crucial part of the project is also the utilization of the well-known nVidia PhysX physical simulation library, or rather its wrapper - Stilldesign PhysX.NET.