Integrace dítěte s mentálním postižením v podmínkách mateřské školy
Integration of Children with Mental Disabilities in Nursery Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3875Identifikátory
SIS: 20775
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Havlová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
18. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Jednu z nejpočetnějších skupin mezi občany se zdravotním postižením tvoří lidé s mentálním postižením. Na lidi s mentálním postižením se vztahují všechna lidská práva stejně jako na všechny ostatní lidské bytosti. Kulturní společnost se musí naučit žít a komunikovat i s odlišnými jedinci, s občany se zdravotním postižením.Tento trend se označuje pojmem integrace (Valenta, Múller, 2003). Integrace je postoj společnosti k občanům se zdravotním postižením, který je neodmítá, ale naopak se snaží vytvářet optimální podmínky pro jejich začlenění do společenského života. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jednu z nejpočetnějších skupin mezi občany se zdravotním postižením tvoří lidé s mentálním postižením. Na lidi s mentálním postižením se vztahují všechna lidská práva stejně jako na všechny ostatní lidské bytosti. Kulturní společnost se musí naučit žít a komunikovat i s odlišnými jedinci, s občany se zdravotním postižením.Tento trend se označuje pojmem integrace (Valenta, Múller, 2003). Integrace je postoj společnosti k občanům se zdravotním postižením, který je neodmítá, ale naopak se snaží vytvářet optimální podmínky pro jejich začlenění do společenského života. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)